fredag 4 april 2014

2014-04-04 Nordingrå, Världsarvet Höga Kusten










Tidig morgontimma i Nordingrå Världsarvet Höga Kusten, nattmörkret håller fortfarande greppet, stjärnorna gnistrar på den klara natthimlen, någonstans ute i mörkret hörs en kattugglas frenetiska hoande i förhoppning på att hitta en partner.

Jag sätter mig i den kalla bilen och kör saka ut mot havet, i horisonten syns nu en liten strimma ljus, solens uppgång har börjat. Jag parkerar min bil och börjar den korta vandringen ner mot det lockande havet, skrämmer på väg upp några duvor, ett Rådjur skuttar snabbt förbi och någonstans i fjärran startar orrarnas sitt morgonspel.

Allt detta har vi runt omkring oss i det vackra Nordingrå, det är bara att njuta av det vackra så länge vi kan, jag fick även denna morgon min välbehövliga lilla dos av Världsarvet Höga Kusten!

Foto Agne Säterberg



Foto Agne Säterberg
AGMA Forntid & Äventyr AB
Destination Höga Kusten
www.destinationhogakusten.com

Inga kommentarer: